Choć usługa prywatnego dns zazwyczaj działa bez problemów na systemach Android, mogą się zdarzyć sytuacje, które uniemożliwią jej działanie. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak problemy z siecią lub konflikt z innymi ustawieniami urządzenia.
Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu problemów z usługą prywatny dns jest sprawdzenie, czy urządzenie ma w ogóle dostęp do internetu. Można to zrobić, próbując otworzyć dowolną stronę internetową w przeglądarce urządzenia lub wykonać inną czynność wymagającą połączenia z siecią np. napisać wiadomość w aplikacji Signal, What'sup czy wyświetlić film na Youtube. Jeśli urządzenie nie może nawiązać połączenia z internetem, problem leży prawdopodobnie po stronie sieci, a nie samej funkcji usługi.
Innym sposobem na rozwiązanie problemów z usługą jest tymczasowe wyłączenie tej funkcji i powrót do domyślnych ustawień DNS. Może to pomóc zidentyfikować, czy problem leży po stronie prywatnego dns, czy jest spowodowany innymi czynnikami, takimi jak problemy z siecią lub ustawieniami urządzenia.
Jeśli pomimo podjętych kroków problemy z usługą na Androidzie nadal występują, warto rozważyć skontaktowanie się z naszą pomocą techniczną.